Alla inlägg under maj 2013

Av Malin - 9 maj 2013 15:00

Vill börja med att säga att jag fick godkänt på psykologitentan!! YES!! Nu är det bara en delkurs kvar och se är det slut! Hurray for me! 


ok vidare till det essentiella! 


Dag två på min härliga "ripped in 30 days" period :) Svettas som en gris under träningspassen så blir väldigt förvånad om jag inte får några resultat. Hela kroppen värker :) om detta är från just ripped in 30 träningen  eller från mina galna eskapader i måndags och tisdags ( Träningsfanatikern i mig hade vaknat) vet jag inte riktigt men väldigt spännande muskelgrupper som fått arbeta märker jag!


Har utöver det fått boken "master your metabolism"  och har även suttit och lyssnat på vad Gillian har att säga på youtube :) Mycket intressanta grejer! Tänkte jag kan dela med mig lite av vad jag lärt mig hittills från våran kära Jillian! :)


  • Om du äter 8 mandlar före lunch/middag håller du dig mätt längre
  • Blir du sötsugen - gå och borsta tänderna, då smakar även den godaste pizzan konstigt
  • Ta 3 tuggar av det du är sugen på- vänta sen 10 minuter
  • Ha tajta kläder på dig - gör att du vill äta mindre och tänker på vad du stoppar i dig
  • koka pastan al dente - ger en bättre insulin nivå och ett lägre GI
  • Ät kolhydrater tillsammans med protein och fett
  • Grönt te minskar fettcellernas upptagning av socker
  • koffein ökar förbränningen ( maxdos 400 mg/dag)
  • Fiskolja förbättrar resultatet av cardioträning
  • pistash nötter ger viktminskning/ökar fettförbränningen
  • Granatäpple minskar risken för diabetes/viktökning
  • Hoppa aldrig över frukost/ ät frukost inom 1 timme efter att du vaknat
  • ät var fjärde timma
  • ät inte efter kl 21 - ät inte kolhydrater innan du går och lägger dig
  • Sista målet skall innehålla mycket protein och mindre kolhydrater
  • sötningsmedel är INTE ok

Inte så komplicerade grejer alls eller hur? Bara lite enkla knep att ta till i vardagen. Det största aha upplevelsen jag fick var det om mandlarna. Kände liksom igen det då jag åt mandlar till mitt mellanmål och jag var inte hungrig på ett bra tag efter! :) Jag älskar att läsa om sånt här! Jag tror faktiskt att jag skulle älska att arbeta inom kost och hälsa. 



Av Malin - 6 maj 2013 20:00

Klickade bestämt på köpknappen och hoppas snart få vara ägaren av Jillian Michaels collection träningsdvd! :D Väldigt motiverad att nu igen faktiskt ta tag i detta och svetta bort lite fettkilon ;) Byggt muskler 2 månader vilket resulterade i 2 kg ökning i muskler!! :D tjoho för mig!! Nu är det fettets tur att åka på stryk! Har även köpt Jillians bok " Master your metabolism" samt lånat "Making the cut" och " master your metabolism cookbook" av en kompis :) 


Mitt nya liv startar idag ^^ hehe motivationen är på topp! Börjat dricka ordentligt igen..tappade det när jag körde 14 dagars fitnessfighten igen..hmm så idag är den en ny rivstart och jag sitter här nu och är kroniskt törstig igen..suck ^^ hoppas bara inte att all vätska som jag blev av med kommit tillbaka nu! 


Nu får alla vika hädan med sina onyttigheter också! Inget godis här tack! ;) Ska jag unna mig något så blir det godare/ onyttigare mat :) Möjligen att jag kan ta lite mörk choklad eller nötter när suget kommer. Efter att ha läst lite i böckerna som jag lånat blev jag inspirerad att endast ge kroppen saker som är bra för den. Sånt som innehåller vitaminer/mineraler eller fyller andra funktioner. Bort med det farliga sockret! Ska  bli av med mitt sötsug en gång för alla! Jag har lyckats en gång så jag kan banne mig göra det igen! 


Startade veckan på ett riktigt bra sätt! Joggande 5 km i skogen ( tog 35,48 min), gick sedan efter lunchen till gymmet och körde lite styrka genom träningsapp på mobilen. Väl hemma och efter ett mumsigt mellanmål av jordgubbar och kvarg så blev det att testa ett träningspel som jag haft ett bra tag - your shape. Körde 15 minuter men blev svettig snabbt! :D Nu har jag allt tränat klart för idag! hehe kändes som att jag fick en liten känsla av hur det är att bo på gymmet ^^


Jillian Michaels är min nya idol!!


Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards