Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 30 november 2010 23:45

Skola som vanligt, lite planering inför jul samt pluggning av svenska orden och jag har nu börjat läsa i min dövrealiabok!! :D


Skönt att inte ha någon mer samhällslektion förrän efter jul :D Åhh snart jullov!!

Av Malin - 29 november 2010 18:15

Pimlar te för att orka hålla mig vaken..kanske borde ha tagit en tupplur när jag kom hem förut?..men känns så dumt då det oftast bara resulterar i att man inte kan somna när man väl måste..så här sitter jag nu..bara så ni vet..


Tråkigt att man inte har sovmorgon på tis/ torsdagar längre..men men bara att kämpa på! Snart är det ju jullov!! :D


Har försökt vara duktig och plugga in svenska ord..tror de flesta sitter men några har lite svårare än andra att slå rot ordentligt!


Ni väntar jag  på att klockan ska gå så att jag kan börja med maten..vill ju inte att den ska bli klar för tidigt då Vean kommer hem runt 18.45..förhoppningsvis..och jag tänkte göra kycling med pommes :) jag älskar verkligen kyckling!!


åhh förresten..den nya filmen "Beastly" som kommer våren 2011 finns som bok :D funderar på om jag ska köpa den...eller om jag borde låta bli och önska mig den..blää vilka val!


Skönt iallafall att avstämningen är över! :D


Dagens Ord: Fadäs

Av Malin - 29 november 2010 07:10

Längtar tills jag är hemma från skolan idag och allt är över :) Det kommer vara en så härlig känsla! :D Tills det att jag måste plugga på svenska orden ^^...man kan inte få allt!

Av Malin - 28 november 2010 12:27

Gårdagskvällen spenderades med att hjälpa Mini att städa tåg samt se på " The Sorcerer's apprentice". helt okej film. Kunde dock varit mycket bättre.


Idag har jag badat! Dra på trissor! Stackars Kiara blev alldeles förvirrad och gick och pep vid badkaret i frustration. Jag har också lekt med smink samt pluggat in något tecken här och där. Drömde mycket trevligare inatt :).


Vid 16 blir det att dra iväg till Bea för adventsfika :) mums lussekatter! Funderar på om jag ska se klart Toy Story 3 som jag påbörjade igår :). Jag vill veta vad frasen " Jag har inte gråtit så här mycket sen Tory story 3" innebär..;)


Dagens ord: Erodera

Av Malin - 27 november 2010 15:00

Såg  "Descipable Me" igår!! Riktigt rolig film..den rekommenderar jag starkt!


Idag väntar plugg. Har redan börjat leka med gamla tecken som jag tydligen inte lärt mig :) Har även lyckats trycka in några nya svenska ord i huvudet. Så lite stolt iallafall men känner redan nu hur koncentrationen börjar försvinna och ersättas av ideer på hur jag skulle kunna spendera min lördag  istället för att plugga. Inte bra..tror jag skrämmer upp mig själv..hade en dröm inatt ( vill inte direkt kalla det mardröm) men den var väldigt uppstressande. Handlade om avstämningen och det var inte så att jag klarade / inte klarade den utan att det blev konstigt och jag blev stressad och allt var bara ren kalabalik..Brukar ha såna drömmar inför tentor, tandläkarbesök ( brukar hamna i stockhom av någon skum anledning varje gång jag ska ta bussen dit i drömmen)


På ett sätt känner jag att jag inte kan göra annat än mitt bästa på måndag men på ett annat sätt vill jag också känna att jag har kontroll på läget genom att försöka trycka in så mycket tecken som möjligt tills på måndag för att förhöja min prestation. Jag har såna orealistiska krav på mig själv!


Dagens ord: Ambulera


Av Malin - 26 november 2010 17:20

Skönt med Fredag! efter skolan har jag fått tvätta, fixat diskmaskinen och pluggat. Dock känns det inte som om jag pluggat direkt..tiden bara flög iväg! Blir plugg hela helgen..Yey..vad skoj ^^. Nåja ska inte klaga..kunde ha det värre..kunde haft tentor..:)


Eftersom jag har ordprov på Onsdag nästa vecka tänkte jag från och med nu börja med att ha dagens ord :)


Dagens ord: Ambivalent


Veckans Mening:


Den korpulente bagaren var både ambivalent och konsternerad.





Av Malin - 25 november 2010 09:00

Woho pengar!! Kommer verkligen lägligt då matkontot stod på låga 12 kr...Måste handla mat! Har inga pommes alls..Katastrof läge!


Nu får man känna sig "rik" fram tills imorn då räkningarna ska betalas...blää för räkningar!

Av Malin - 24 november 2010 22:30

Over and Over Again


You both continue to repeat it over and over again
Asking me directly is apparently not something you consider
never learning, never considers what you say or do
I’m always there anyway right?
And if I’m not it’s not such a big loss to any of you
It doesn’t really matter you say…we are perfectly fine either way…
Seriously girls.. what the hell!




Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards