Alla inlägg under januari 2013

Av Malin - 31 januari 2013 08:30

Antar att jag borde skriva mina resultat från fighten :)
Detta är efter 30 dagar med Fitnessfighten! 


Mage: - 10 cm
Midja: -1 cm 
lår: - 2 cm
Rumpa: - 2 cm
vikt: - 2,5 kg

Vilopuls/ minut: - 20 slag !


Så nu har man kört fitnessfighten 1 månad :D Gick upp tidigt gjorde man också idag för att bli fotograferad innan frukost. Mycket roligare med efterbilder änm före bilder måste jag säga :) men egentligen behövde jag inte bilderna för att säga att det skett en förängring. Jag gick visserligen igenom hela januari med leggins istället för jeans just för att inte avslöja något under vägens gång men visade sig att det kändes skillnad  även på underkläderna ^^.


Nu gäller det bara att hålla fast nid mina nya goda vanor och att unna sig ibland men med måtta :) Drar gärna av några fler cm på magen så kommer att hålla samma kalorinivå som med fitnessfighten. Dock kanske lite mer "skitmat" i form av korv eller schnitzel..så länge kalorierna stämmer så blir det säkert bra :) 


Hade väldigt roligt igår där jag drog fram alla jeans som jag lagt undan för att de varit på tok för trånga och obekväma att ha på sig..men igår så kunde jag ha dem!! :D Kändes så roligt! Nu har jag massor med jeans för dem som jag kunde ha innan sitter bara lite lösare än förut men inget jag egentligen stör mig på. Hehe me like! Nu är det bara resten av garderoben att gå igenom..inte för att jag tror att tröjorna blir så påverkade men jag vet med mig att jag har massor av kläder som jag aldrig använder..det är dags för dem att försvinna, och lämna plats åt nya kläder ^^ hehee shopping! 


Åhh en anna bra nyhet! Jag har blivit erbjuden tillsvidare tjänst  mitt jobb! Visserligen är det 79 % men det är tillsvidare!! Kommer säkert få tillfälle att gå upp i % sen :) och under tiden kan jag alltid ta extra pass på jobbet när det behövs för att fylla upp. Haha 2 saker att fira på samma gång! 




Av Malin - 30 januari 2013 16:15

Life is good! 30 dagar har kommit och gått och jag har överlevt ^^ Fått väldigt bra vanor och lärt mig en hel del om hur jag själv fungerar. Så skönt att slippa gå hungrig i flera timmar i väntan på nästa måltidstillfälle :) Nu förstår jag tanken med att äta 6 gånger/dag. Det fungerar! 


   


Maten har varit underbar! Har lärt mig att tänka på ett helt annat sätt och kommer att fortsätta på ungefär samma sätt..kommer dock inte trän alika mycket så behovet av protein kommer inte vara lika högt. Ganska skönt att kunna ta  en enkel knäckemacka med ost på som mellanmål ^^. Själva portionsstorlekarna kommer jag att fortsätta med..håller på att skriva upp hur mycket olika livsmedel väger i lagad form..blir rätt jobbigt att behöva väga allt rått då man inte kan äta när andra gjort maten. men det är snart ett minne blott! 



Av Malin - 27 januari 2013 09:21

Körde träningen igår ( dock inte fredagens ) Fått problem med ena knäet så försöker ta det lite lugnt samtidigt som jag får dåligt samvete av att inte ge 100 %. OCH samtidigt sem jag har dåligt samvete finns det en liten del av mig som tycker det är skönt att inte träna hela tiden..vilken drama ^^


Iallafall min älskade kyl la av igår..så nu står alla mina kylvaror på balkongen..hmm blir att göra alla matlådor till jobbet precis innan jag ska dra..suck!! Hoppas min kvarg klarade sig! Den jag åt nu imorse hade iallafall det :) men man vet aldrig..


Åhh jag är så stolt över mig själv! Motstod Lussekatter och pepparkakor igår!! :D Har nu köpt en chips och choklad till mitt gotteskåp..var rena pinan att inte få äta chipsen i fredags..satt med familjen i soffan och alla åt ur varsin påse utom jag!! 

Av Malin - 24 januari 2013 20:17

Hade världens sötsug igår på kvällen och ja mina missstankar vart besannade idag..tjohej vad kul det är att vara tjej ^^ Så till kvällsmat idag unnar jag mig varma äpplen i ugn med kanel och keso! Lite lyx ska jag allt ha! Detta är typ som fredag för mig då jag har ledigt imorn men sedan jobbar hela helgen så får passa på att njuta när man faktiskt kan ^^. Gjorde denna delikata rätt på jobbet idag också..hehe fick många avundsjuka blickar må jag säga ;) 


Blev typ ingen träning idag..dansade 3 låtar på Just dance och gick till och från jobbet ( sammanlagt 50 min) i iskyla så något har jag iallafall gjort! Känns så skönt i kroppen och sinnet att faktiskt inte behöva köra sig slut till max varje dag! Nu har jag blivit otroligt motiverad igen! Av att bara få ta en kort liten paus så känner jag mig riktigt pepp igen att köra hårt imorgon! Det känns verkligen toppen! 


Borde sätta mig och läsa lite kurslitteratur känner jag..diskussionsuppgiften börjar på måndag..hmmm
Imorgon blir det iallafall en sväng på marknaden ,Till Lidl för mer kvarg samt att köpa ett sällskapspel! Åhh Åhh på tal om det! Mitt spel kom idag!! Är nu stolt ägare av " Absolut Överens" :D Jag vill spela nu!!



Av Malin - 22 januari 2013 12:00

Träningen gjord! Blev väl inte 100 % men jag gjorde den iallafall..grymt stolt över det!! Nu ska man strax iväg på delegering inan jobbet...så himla tråkigt att behöva göra det på sin fritid...mummel..För övrigt är det delegering som gör det möjligt för annan vårdpersonal än sjuksköterskor att ge medicin. 


Just nu skulle jag bara vilja krypa ihop framför en mysig film och vräka i mig fett och socker! Jag är hungrig!! Iallafall väldigt sugen..min kropp har väldigt roligt..några dagar var jag inte hungrig alls..nu är jag hungrig konstant..suck..jag saknar det tidigare...


     


Mer musmig mat! Mellanmålsmacka, fläskfilewok med pasta och sedan kycklingpesto med pasta! 

Har lärt mig en massa nya recept på den här tiden! Mkt bra inför framtiden! 





Av Malin - 21 januari 2013 18:16

Hade verkligen igen lust alls att träna efter jobbet idag..men lyckades ta mig upp från sängen jag däckat i efter att jag kom hem och sprang ut i kylan otroligt påpälsad! Det gick faktiskt riktigt bra! Var skönt trots att jag mer eller mindre bara ville in så var det inte alls lika hemskt som det kunde ha varit! Fick lite energi av träningen också!


Efter träning blev det matlåda ur frysen ( köttfärsgryta med bulgur) och en stor varm kopp te! Har sedan suttit och snokat på min kurshemsida och läst igenom dagens föreläsning..hmm inte mkt fakta att gå på där inte men men tänkte lägga mig och läsa lite sen innan jag ska sova/ anteckna lite varsom för att få en bättre bild av det hela. Diskussionsuppgiften börjar på måndag nästa vecka så känner att jag vill ha läst lite innan så att det inte blir så himla stressigt med att både hinna läsa och komma på något bra att skriva samtidigt som allt annat händer i ens liv! Saknar dock 1 bok men hoppas på att få den senast på måndag nästa vecka..håller tummarna!! 


önskar jag visste vad första disskussionsuppgiften var så jag kunde ha det i skallen under tiden som jag läser..hmm får väl anteckna allt som kan vara av värde..lättast så! 


åhh en anann sak! Jag är superlycklig! Storhandlade igår så det finns massa mumsig mat/ grönsaker nu! Thank you god!! Dock finns det inte minikeso i stor förpackning då Arla tydligen har något leveransproblem..suck...


Åhh vad gott det vore med en liten chokladbit just nu!

Av Malin - 20 januari 2013 15:45

Yes nu har man allt kommit långt! Hehe inte mkt kvar nu! Gäller att kämpa sig igenom de sista 10 dagarna nu och sen är man i mål! Kommer kännas så himla skönt! Komemr skriva mina resultat när fighten är över :D Se fram emot det! Märkt att jag inte mät på helt rätt ställe heller så nu när jag gör det blir det mkt mer intressanta resultat! 


Hehe har nu fyllt frysen full av matlådor så nästa vecka behöver jag knappt göra någon mat ^^ passar utmärkt då jag bara är ledig 1 dag från jobbet OCH påbörjar kursen i socialt arbete imorn! Kommer bli ett hektiskt halvår detta men det kan det vara värt! Blir skönt att ha något mer att skriva in på sitt CV :) Eller när man vil argumentera för lönen ^^ hehe!


Så idag är mer eller mindre min sista helt lediga dag..för även om jag inte jobbar sen så kommer jag säkerligen ha plugg som jag behöver göra. Ohh ja detta kommer att bli kul!...^^ not

Av Malin - 19 januari 2013 13:30

Tjohej dagens träning redan gjord! Hemskt kallt ute var det men ack så skönt att ha det gjort! Lyckades springa på endast 12.15 minuter idag :D När jag började springa låg jag på 13.30 Haha jag börjar få bättre kondition! Eller så var det så himla kallt att hela kroppen sammarbetade för att få komma in så snabbt som möjligt igen ^^


Dagens lunch blev lax i ugn..åhh så gott! min risotto som jag hade till  blev mindre lyckad men laxen räddade det hela..mums! Synd att äpplena är slut..skulle vara så gott med det som "fika" i eftermiddag! 

Får använda fantasin och komma på något annat..Vem vet vad dagen bjuder på för äventyr! 


     



Tycker min katt Kiara förtjänar lite tid i rampljuset! :D Hon är ju så söt!

Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards