Alla inlägg under januari 2008

Av Malin - 31 januari 2008 22:00

Jo killar är perversa, jag tror seriöst inte att en kille kan klara av att inte ha sex under ett helt år, de till och med drogar tjejer för att få det! Ja jag såg på "efterlyst" idag, är därför jag tar upp det. brukar inte se på pogrammet men nog om det.


Har någon tänkt på hur det alltid är oss tjejer som måste vara försiktiga? Vi ska inte vara för lätt klädda, inte ta emot drinkar av okända, inte lita på någon vi inte känner, inte gå hem efter krogen ensam ( är tydligen detsamma som att skrika " våldta mig!" nuförtiden) och alltid vara vaksamma. Så vi måste alltså akta oss för män som vi inte känner, men sen läser man om alla dem kvinnor som blivit misshandlade av sina män, tjejer som blivit våldtagna av folk de känner etc.


Så vi kan alltså  inte heller lita på dem killar som vi känner, vilken trevlig värld vi lever i! Är det bara jag som vill kunna gå ute på stan kl 3.00 utan att behöva titta över axeln och halvspringa? Serisöst killar!


Jag säger inte att alla killar är våldtäktsmän men alla kan bli. Själv kan jag inte första hur killar kan ha sånt maktbegär och dessutom inte alls ha någon medkänsla. Enligt mig är killar som djur, de lever på sina primitiva instikter och de har sina egna reglar. Inte undra på att alla länders historia är så mörk, gissa vilket kön som styrde!


Nej jag hatar inte alla killar, men jag litar inte på dem. Och jag anser att jag har goda skäl till det. Hur många kvinnor våldtar män? Hur många kvinnor drogar killar på krogen? Tror faktiskt att världen skulle vara bättre om killar och tjejer levde skilda, fast då skulle förmodligen den manliga sidan döda varandra så inte en så bra ide, dessutom så dör ju människan ut om vi inte kan fortplanta oss. så alltså finns det ingen bra lösning , så ingenting kommer att förändras. Och mina kompisar undrar varför jag inte gillar deras pojkvänner. Ingen illa ment mot era pojkvänner men i den värld som vi lever i så är det som det är. Bara för att ni litar på dem så betyder inte det att jag gör det.

Av Malin - 31 januari 2008 21:52

Såg den med Lena, Väldigt bra film! både spänning och lite humor ( om man nu tänker som jag) :D.

Yey ytterligare poäng, snart har jag mitt guldkort!


Var även iskolan idag på ljudlära i två timmar, blev inte så mycket smartare men men nåt kanske fastande :) man kan ju iallafall hoppas, åt efteråt med Bea i skolan (matlåda hemifrån) och sen åkte jag hem, Städade, lekte med katen som blev heltokig och började attackera mattorna på golvet :) hah så gulligt! stackars mattor...


Sen spelade jag lite " Perfect World" ( online spel) och sen åkte jag till bion, och nu sitter jag här vid datorn efter att ha läst mina kommentarer på videorna som jag lagt upp på youtube och bestämde mig för att lägga upp ytterligare en version av " this is my idea" eftersom flera personer verka gilla den norska versionen och den fanns inte heller på sidan, vilket jag trodde att den gjorde :)


Nu ska jag spela lite mer ^^ haha man blir lätt beroende :D

Av Malin - 30 januari 2008 17:56

Hade argumentation idag på workshopen (engelskan), gick ganska bra ^^ fast jag har alltid haft svårt för att prata inför andra, men men helt okej som sagt. Vi är ju inte så många i gruppen vilket hjälper, dessutom har vi fått en bra lärare, vi slapp "fångvaktaren"!  Det är en lärare som kallas så för att han är så hård, han verkar elak, skällde ut en tjej idag i 10 minuter inför de andra för att hon hade missat första lektionen.  Tack och lov att jag inte fick honom!


Efter det åt vi lunch ^^ sen hade vi text pch uppsats lektion. Hmm jag är verkligen helt lost på detta. tycker fortfarande att man förstör litteraturen genom att analysera den. Typiskt människor att förstöra allt de rör vid. Ingenting får vara enkelt och roligt, man måste krångla till det tills man blir alldeles trött och irriterad.  


Efter det så träffade Jag Lena, och vi åkte till stan ( bea var med men för hon skulle till banken), jag och Lena gick till biblioteket för jag behövde låna en bok, undrar om jag tog rätt men men det visar sig nog. Sen gick vi till SF och hämtade ut biljetterna till bion vi ska se imorn med Will smith, hmm jag visste vad filmen hette förut men nu är det helt blankt. hmm

  * smygtittar på Sf:s hemsida*  aha " I am legend" heter den ^^. Har hört att den ska vara bra av bland annat Mini :D så jag hoppas det.


Yey nu är det bara en dag kvar med ljudlära sen är det helg!! Fast jobbar ju lör-sön så det är ju lite störande men men... 

Av Malin - 29 januari 2008 21:27

plugga, plugga plugga.. hmm bara att kämpa på.  Hade ljudlära idag, fast innan på morgonen mötte jag Lena flör att ge henne två filmer och fick hennes berömda mums kaka i utbyte mm hon hade skärt dem i små fyrkantiga bitar...himmelskt gott ^^


 När jag kom till skolan lämnade jag tillbaka en bok i biblan åt Lena som hon så snällt gett mig i uppdrag att göra. Sen ringde jag Bea och satte mig hos henne, Karin och Johanna utanför Biblan och pratade lite innan lektionen började.


Angelika såg oss idag!! woho en vinst! haha jag förstår inte hur hon kan vara så blind ^^  hmm visserligen är jag det också men inte så mycket. På ljudläran fick vi leka med en hel text som vi skulle skriva på normal engelska från det där ljudsrpråket som jag inte kommer ihåg namnet på.  


Efter lektionen hamnade Jag , Bea och Veronika på mässan.. haha små söta grisar av glas! fick även en fin almenacka :D alltid bra att ha, sen gick vi och åt pasta buffe, fast Bea mådde dåligt ( stackaren är sjuk) så hon åt inte utan åkte hem med tidigaste bussen hon kunde hitta.  


Efter att jag ätit åkte jag hem, åkte till coop med pappa, kom hem och läste i boken " studying fiction" och gjorde seanre även ljudläran, och jag har inte spelat  något alls ^^ stolt över mig själv. Men ska spela lite efter att jag skrivit klart detta. lite kul måste man ju få ha :D


Får läsa klart i boken innan jag sover :)    ( hoppas jag) 

Av Malin - 28 januari 2008 22:40

skola idag , började kl 10, hade amerikansk realia, faktsikt intressant men jag är verkligen inte van vid att behöva skriva så här mycket.

men men pluggade med Bea och Veronika ( från klassen) efter lektionen, vi skrev av anteckningar och gjorde lite ljudlära, vi åt innan på Kåren ..mums tacos :)

Våra böcker som vi beställde förra veckan kom också så vi hämtade dem


När jag kom hem fick jag argumentera för att det visst går att använda interent fast inte första datorn är inkopplad, jag vann! sen fick jag börja på mina argument mot monarki och läste till sidan 50 i boken. får läsa resten imorgon..tycker att jag förtjänar att spela lite ^^ 

Av Malin - 27 januari 2008 19:31

Fint väder idag!! men jag gick inte ut :)

Hittade ett nytt online spel, eller snarare än kompis i klassen spelar det så jag tänkte att jag kunde prova, verkar helt ok, men tar nog ett tag att komma in i det men älskar grafiken! bättre än endless online ^^, så Mini det måste du testa!


Har även läst lite (pluggat alltså), hmm har redan huvudvärk. måste till biblan imorn också och se om jag kan låna en bok så slipper jag köpa den ^^, fast finns bara ett exemplar så vi får se hur det går.  


Hmm jaja ska nog spela lite mer och läsa lite mer senare.  

Av Malin - 26 januari 2008 22:38

Äntligen fick man se den!!  Jag tyckte den var jättebra, kanske till och med bättre än ettan. Haha man skrattade mycket mer i denna iallafall. Rekommenderar den ^^, så jag tänker inte skriva något mer om den i risk för att förstöra något.


Iallafall nu får vi se imorn hur många poäng mer som behövs för att bli guldmedlem, om jag nu lyckas med det ^^ håll tummarna nu! Har faktiskt kämpat hårt!



Av Malin - 25 januari 2008 18:44

härligt att vara ledig! Vaknade tidígt nu när man vänt dygnet rätt igen. Städade rummet ochsen satte jag mig vid datorn. Jag hade nämligen kommit på den fina ideen att ha en pinn/dip kväll :) så jag väntade på att Mini skulle ringa. Hon kom in på msn istället ^^, hon hade köpt final fantasy spelet, så vi bestämde att vi skulle spela det.


Et´ter lunch åkte vi till Coop och på vägen dit såg vi...hör och häpna girls vi såg Arvingarnas turne buss!! ( ...), nästan coolt..


När vi kom hem till mig spelade vi lite och åt pinnar..eller jag åt pinnar Mini spelade..jag dog ju hela tiden :). Mini åt en hel pinne!


Sen skulle hon hem och äta, när hon kom tillnaka spelade vi lite mer och sen såg vi på scrubs och åt pinnar :). Det var mumsigt! Och ja hon åt mer än en pinne denna gång ..allt är så mycket lättare när man inte har en dosa i handen.  Ca 0.00 var både helt döda, Mini hade ju gått upp vid 6 och jag vid 9  ( vi har vänt rätt på dygnen!!) så jag gick och la mig direkt efter att hon gått.  


Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards