Alla inlägg under maj 2011

Av Malin - 25 maj 2011 17:15

Ahh denna härliga träningsvärk! Har saknat dig!! Kände mig otroligt stark också när jag lyfte tyngderna på "Push and Lift" ^^ .Det var asjobbigt ( när jag gjorde rätt) men det var roligt och de hade grym musik!!


Åhh vad mysigt..fick simma emd Silja idag för första gången och kunde nu äntligen hämnas på alla dessa irriterande möppar som simmar helt åt helvete...hehe  nu jävlar..^^ Tiden gick fortare också och jag testade också bastun..dock förstår jag inte tjusningen..så svårt att andas därinne..


Väl hemma har jag pluggat in 2 nya tecken! hehe rekord! Ska väl ge mig på teckennyheterna också ;)Sen blir det pannkakor till kvällsmat och jordgubbar till efterätt :D


Förresten..Varför vaknar jag varje morgon och tror att det är lördag??!

Av Malin - 23 maj 2011 17:45

Avstämning idag..kändes helt ok..Oavsett hur det går är jag stolt över min insats :) Jag kämpade på så gott jag kunde och förstod väldigt mycket :D Vilket betyder att allt mitt slit med att förbättra min avläsning har gett resultat! :D Lite detaljer föll bort eller blev fel men jag är glad ändå!!


Att ha mallarbete efteråt var dock minsann segt!! Sista lektionen höll jag på att gå under..men efter 40 minuters simning vaknade jag till iv igen och sitter nu och väntar på att pastan ska bli klar så jag får äta!! Hungrar ihjäl här!!


Sen ska jag spela KH!! :D Imorgon har jag sovmorgon också..hehe kan inte bli bättre..eller jo..om någon annan kan spela Hollow Bastion åt mig!! grr hatar den världen!! Alla dessa jädra hissar och nivåer  hit och dit....


Nu vill jag ha sommarlov! Nej vänta har fortfarande 2 delar kvar på avstämningen..nämligen hörförståelse ( lyssna på ett avsnitt på svenska sen återberätta det på teckenspråk) och produktion ( berätta om ett ämne på teckenspråk)  ..


Åhh vad jag vill äta asiatiskt..Närmare bestämt Asiat saken på Marieberg!! Åhh det är så gott där!! mums mums..kanske lite hungrig??

Av Malin - 22 maj 2011 21:22

Av Malin - 22 maj 2011 12:39

Thohej söndagen kom ändå ;)

hade supermysigt med Mini igår med tv spelande och smaskande..okej det lät lite fel ^^ Men det bryr jag mig inte om! ;) Testade också hennes nya soffa! Hade Nostalgi när vi spelade KH2. Tydligen mycket som jag glömt..får sepal det när jag är klar med ettan..kommer dock ta ett tag men jag har ju hela sommaren på mig ;)


Nu har jag också lärt mig att hitta hem till henne på cykel..perfekt kunskap inför sommaren.


Jaha då var helgen nästan slut för denna gång då..Har gjort en hel del men idag blir det att plugga lite för att förbättra mina chanser imorgon på avstämningen..men men kan inte ställa för höga krav på mig själv..men avläsa ska jag :) Efter jobbet vill säga..


jag slogs också av tanken på att åka till Gustavsvik igen och simma men blää vad det låter jobbigt..jag har redan simmat 3 gånger den här veckan! Får bli en promenad istället ;) Nu har dock Vea skrämt upp mig med sitt snack om en massa  giftiga små huggormar som slingrar omkring..inte okej!


Åhh sen ska jag  ( efter jag pluggat) såklart spela Kingdom hearts!!

Av Malin - 21 maj 2011 18:15

Började dagen med att jobba sen iväg till Gustavsvik för att simma ( 40 min) sen hem för tårtkalas ( eller ja först åkte vi ock köpte lite mums mums) Hittade också billig hudkräm, en tiny body shower flaska till när jag åker och simmar och ansiktsrengöring + ansiktskräm :) sen vart det fika med Vea och hennes familj! Ska iväg igen ikväll hem till Mini också!! :D Vilken trevlig helg detta är! Igår var man iväg på spelkväll med folk från klassen och idag är det full rullning också..imorn väntar dock jobb och plugg inför avstämningen på måndag..ahh ett nervöst sammanbrott är nära...


 

Otroligt bra fynd!



 

Mumsiga vaniljmunkar!!


Kakorna var också riktigt goda!


   

Dem här ser godare ut än vad dem var..tråkigt nog..gav bort min till Vea ^^ Men fina/ söta är dem!




Mitt fina kakfat har aldrig sett bättre ut med dessa lyxbakelser !

Vi had eockså tårta med grädde och kola i men den tog jag konstigt nog inget kort på..den ser ut som den tårtan jag bakade fast med vit choklad på och med sockerkaksbotten och kolafyllning i. Min var godare ;)


 

Av Malin - 19 maj 2011 19:02

Ahh dessa härliga domedagsprofetior :). Läste i tidning om någon filur som nu förutspått att jorden kommer att gå under den 21 maj..att han tidigare heft fel i och med sin tro att Jesus skulle komma ex antal år sedan verkar inte ha fått honom att bli en aning självkritisk..


Men iallafall..otroligt mysigt! Finns tydligen också en snubbe som sa upp sig från sitt jobb för att åka jorden runt och berätta för andra ...kul sen när söndagen kommer och han står utan jobb..


Finns människor till allt :D ahh människan är ialalfall inte en tråkig varelse
Sen får man visserligen ta det här med en nypa salt eftersom det var Aftonbladet som skrev det..En aning källkritisk mot deras annonser..


Men om jorden mot all förmodan skulle gå under den 21 Maj skulle jag bli jädrigt sur då jag inte fått se den sista Harry Potter filmen!!

Av Malin - 19 maj 2011 19:00

Idag har man simmat igen :D 12 st 200 meters längder ( eller 24 st 100 meters..beror ju på hur man ser det) vilket blir 2,4 km!! :D Jag kan inte simma till stan med iallafall en bit på vägen ;) Känner mig stolt!Kanske har man kommit igång med tränignen igen! Perfekt! Ett stort plus är också att mitt knä inte tar någon skada..och jag slipper bli svettig!


Har för övrigt också kommit till insikt idag att man ska inte gråta över spilld mjölk och det jag inte kan påverka ska inte heller få dra ner mig! :)

Jag ska köpa en webkamera också.. nästintill omöjligt att försöka teckenspråksblogga med en vanlig kamera..kan inte ha den på något praktiskt ställe när jag ska filma..



För övrigt har jag planer på att ta körkort under sommaren :D Och jag ska tvinga folk från min klass att umgås med mig och teckenspråka! Ni har inget val! :D


Nu blir det jordgubbar och vaniljvisp!! :D

Av Malin - 18 maj 2011 16:30

Idag bar det iväg till Gustavsvik  efter skolan för att motionssimma :D Slutade med att jag simmade i 40 minuter! Stolt! Jag lät inte ens skolklassen på 20 elever stoppa mig som plaskade runt i motionsimmet. Mitt hår luktar fortfarande klor och ögonen svider av antingen trötthet eller..klor! :D ahh vad härligt! Om man bortser från att jag hade tänkt träna avläsning idag..jaja lite orkar jag nog med ..hmm sen får det bli lite KH spelande och sen nytt avsnitt av Glee!!


Btw..Veronica har köpt jordgubbar!! Yey!!



Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards