Alla inlägg under juni 2011

Av Malin - 30 juni 2011 16:30

Woho Presentjakten är härmed över! Jag har köpt eller vet vad jag ska köpa till alla som fyller år under sommaren!  :D Lycka!

Vad händer mera??


Idag flyttar också Duffy till ett nytt Jourhem! :D Kommer sakna tussen men kommer bli skönt att få nedtrappning! Snart återvänder Lillfisen till sitt riktiga hem också och då har vi "bara" 4 katter! :D


Idag har också vattendammsugaren som Vea beställt kommit! Den är verkligen större än jag trodde..men inte helt besviken på det faktisk..kan vara bättre ;) Så den ska invigas ikväll när det blivit lite svalare..för övrigt så får jag jobba hela nästa vecka!! YEY!! Money!! Hoppas även på att få jobba någon vecka till men är glad för att jag fått en vecka extra överhuvudtaget!


Åhh en sista grej!! Jag har Harry Potter biljetterna i min ägo!! :D ..och ikväll blir det pannkakor till kvällsmat! Lyx!

Av Malin - 24 juni 2011 15:00

Det här snubblade jag över när jag ville kolla om en sida fortfarande låg uppe :)




Error 404


Page not found



Sorry

The requested document does not live here anymore.
I tried everyting.
Even tried multi.
Nothing helped.


I'm really depressed about this.
You see, I'm just a web server...
-- here I am, brain the size of the universe,
trying to serve you a simple web page,
and then it doesn't even exist!
Where does that leave me?!
I mean, I don't even know you.
How should I know what you wanted from me?
You honestly think I can *guess*
what someone I don't even *know*
wants to find here?
*sigh*
Man, I'm so depressed I could just cry.
And then where would we be, I ask you?
It's not pretty when a web server cries.
And where do you get off telling me what to show anyway?
Just because I'm a web server,
and possibly a manic depressive one at that?
Why does that give you the right to tell me what to do?
Huh?
I'm so depressed...
I think I'll crawl off into the trash can and decompose.
I mean, I'm gonna be obsolete in what, two weeks anyway?
What kind of a life is that?
Two effing weeks,
and then I'll be replaced by a .01 release,
that thinks it's God's gift to web servers,
just because it doesn't have some tiddly little
security hole with its HTTP POST implementation, or something.
I'm really sorry to burden you with all this,
I mean, it's not your job to listen to my problems,
and I guess it is my job to go and fetch web pages for you.
But I couldn't get this one.
I'm so sorry.
Believe me!
Maybe I could interest you in another page?
There are a lot out there that are pretty neat, they say,
although none of them were put on *my* server, of course.
Figures, huh?
Everything here is just mind-numbingly stupid.
That makes me depressed too, since I have to serve them,
all day and all night long.
Two weeks of information overload,
and then *pffftt*, consigned to the trash.
What kind of a life is that?
Now, please let me sulk alone.
I'm so depressed.


Av Malin - 23 juni 2011 21:29

  Tårta tills imorgon!! Mums!!


  Bra att katten godkänner kattsanden! 

Av Malin - 20 juni 2011 11:04

Maktlöshetens Konsekvens




Ryktet florerar nu genom stadens bittra gator likt en eld
Vi förväntar oss såklart någon form av gåva i gengäld
Vi får vår vilja fram, det är onekligen så
och kanske vi vår ära kan återfå
Hans pikanta sätt vi icke kan bestrida
och många av hans tankesätt är ytterst morbida
Hans bravader om än dristiga
bör icke erkännas som listiga
Han endast en avfällings proletär utan värde
som med sina lögner vår vackra stad förtärde
Bör på giljotinen få möta sitt slut
så denna hemska tragedi får ett avslut

Av Malin - 18 juni 2011 14:30

Thohej!


Har lämnat tillbaka min webcam :( . Den klarade inte teckenspråk..blev suddigt efter händerna men ganska snygg bild var det iallafall! Lite synd..får väl använda min vanliga kamera..dagens i- lands problem..


För övrigt har jag nu sommarlov!! Detta invigdes igår med massa snaskande av popcorn, chips, vaniljmunk och glass samt filmkväll med Vea och Bea.
Green hornet ( komedi?) - helt ok dock rätt löjlig som om den var skriven av en 12 åring..utvecklade också ett visst hat mot huvudkaraktären..jävla mansgris
2/5 stjärnor
The Roomate ( thriller) - Den här filmen gillade jag faktiskt :) satt som på nålar genom filmen..Denna kan jag rekommendera! 4/5 stjärnor


Idag har det varit jobb..ska snart iväg på födelsedagsfika på Hälls med Vea och hennes bröder..sen ska dem på bio - jag valde att inte följa med och ska hem till pappsen istället för grillat samt badning av katterna ^^.




Av Malin - 16 juni 2011 19:15

Juni har gått så himla snabbt!! Jag hinner inte med längre! Idag har vi haft prat på tolkämnet om vad vi har gjort och vad vi har tyckt..sen mentorsamtal!! Fick äntligen veta hur avstämningen gick!! Jag klarade 2/4 delar :) ..Roligt nog så klarade jag spontana teckenspråksdelen utan anmärkning men när jag fick träna innan..då gick det hela snett ^^ lite kul måste jag medge! Faktiskt nöjd dock surt att jag var så nära att klara ytterligare en del men men :) Fick dessutom positiv kritik också! :D Så nu flyger jag på rosa små moln och känner att mitt hårda arbete faktiskt märks och har gett resultat!


Sen på eftermiddagen fick jag en impuls att gå på stan och fick med mig Vea på detta äventyr! Hittade 2 sommarkläningar!! ( 199 kr/st) och 3 Bh:ar..HM har rea just nu så blev rätt så billigt..Köpte också en webcamera som jag snokat på ett tag nu men aldrig köpt..ska testa den ikväll och hoppas den är lika bra som jag hoppas! :D Nu är det inget som stoppar mig från att blogga på teckenspråk! ( för att hålla igång under sommaren samt utveckla mitt språk) Jag kommer dock självklart fortfarande blogga på skriven svenska också! Jag är inte helt omöjlig! ;)

Av Malin - 16 juni 2011 18:15

Här har det äventyrats en hel del sen sist!!


Jag, Mini och Lena åkte till Kolmårdens djurpark i måndags. Det var AWESOME!! :D Jag fick se levande delfiner!! Delfinshowen var helt fantastisk och sällskapet var grymt!

 

         

          


På Tisdagen var jag i Stockholm med klassen. Åt musmig Bakad potatis på " Den Grå munken" med Johanna, Silja och Jessika


   
Onsdagen bjöd på femkamp i parken för att senare dra hem till Bea och då kamrean låg kvar i väskan var jag ju så illa tvungen att använda den!


     


Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards