Alla inlägg under juni 2010

Av Malin - 30 juni 2010 22:09

  Var hemma hos Kim tillsammans med Camilla och såg lite Supernatural avsnitt denna kväll  och fick träffa den här lilla moppen! :D Supersöt liten tuss!!

Av Malin - 29 juni 2010 23:04



Jag längtar!!!

Av Malin - 29 juni 2010 11:21

Det här med kläder förbir alltid en gåta för mig..hur mycket jag än köper in verkar det alltid fattas något när jag ska plocka ihop dagens outfit. Annars är problemmet att man har för lite av något vilket resulterar i att det oftast ligger och skräpar i tvättkorgen alldeles för ofta.


Jag är dessutom en sån person som gillar mina äldre kläder bättre än dem nya. Ni vet den där favoritkjolen/ klänningen / tröjan eller vad det nu kan vara som man gråter ögonen ur sig över när den går sönder/ inte passar längre..


Det tar oftast ett tag innan jag ens använder de nya kläderna..fast jag börjar bli bättre på det. Det är ju alltid lite extra jobbigt att ändra tankemönster och behöva anstränga sig med att passa ihop den nya kjolen till sin gamla garderob.Jag har verkligen för många i - lands problem..

Av Malin - 28 juni 2010 22:00

Vea och jag hade planerat att shoppa idag sen flera dagar tillbaka då Vea äntligen hade en dag ledigt :)! Och shoppa det gjorde vi! Vea, snäll som hon är har planerat ett tag nu att skaffa tvättmaskin så dagen började med att hon ringde till Elon för att titta om de hade kvar tvättmaskinen de hade för 3000 kr som de hade i  reklambladet och hon fick då också reservera en! Så efter ett samtal till taxin pappa Karlsson bar det iväg! Vi tog den på hemkörning och får den på tordag :) Sen bad jag pappa att släppa av oss på Marieberg köpcentrum och att han inte behövde göra oss sällskap därinne då vi skulle säkerligen spendera hela dagen där. Han blev nog glad att han slapp..^^


Den mest tragiska är att även då vi sprang in i flera affärer än jag kan minnas så hann vi inte med att gå i alla dem som vi planerat...Vi fick dock tag i riktigt fina grejer! Jag köpte 2 kjolar, 2 klänningar, 2 linnen, 1 party topp , strumpor, en vit bolero och förmodligen något mer som jag inte minns just nu..Klänningarna var på rea och kostade ynka 100 kr/st vilket gjorde att jag tog samm  klänning fast i två olika färger :) Kunde helt enkelt inte välja mellan dem!


Det påminner mig om det fruktansvärda som hände idag! Hittad en jättefin lila klänning idag som skulle passat perfekt att ha på bröllopet..dock med min tur var den för liten ( dock jag fick på mig den) men jag skulle ha tagit den om det inte varit så att den var sönder !! Snyft! finare klänning får man leta efter..den var dock inte på rea utan kostade 500 kr och då kräver jag att klänningen är hel! Förutom det är jag helnöjd med inköpen idag med :D 




Av Malin - 27 juni 2010 23:45

Denna dag spenderades genom en shoppingrunda  på stan med Tysken för att fly in i lägenheten för att undslippa värmen :) Lyckades hitta en sommarklänning! en ny vit kjol som jag fick för halva priset då jag hade en kupong på Lindex, en rosa bolero och ett par nya svarta lite glansiga leggins. :) Riktigt bra shoppingrunda om jag får säga så!


Ska up ppå stan igen imorn med Vea då hon behöver nya kläder...speciellt efter min stora rensning av hennes garderob..;) Det ser jag fram emot! Ska även passa på att titta på lite fler klänningar. Både till bröllopet och till vardags :D

Av Malin - 26 juni 2010 22:15

Sådär! Nu har jag lyckats få ut kattmamman  ur mitt rum/ fått henne att äta lite piller ( genom att putta in torrfoder med en pinne så att det praktiskt taget låg på hennes tassar!) Skulle inte vara så emot att ha henne i rummet om det vore så att hon inte lämnat två presenter till Vea i hennes rum för ett par dagar sen..Jag litar helt enkelt inte på dig!


Kattungarna har dock försvunnit...inte sett en enda på flera timmar..känns inte helt bra..hoppas de kommer fram och börjar leka snart..de brukar inte sova såhär länge..


jag kan avsluta med att säga att jag faktiskt gjort mer av  min dag än att krångla med kattmamman..Jag, Tysken och Vea har haft grillning i reprise från igår..blev dock ivägjagade från balkongen av en geting så ätandet fick ske inomhus. Vi såg också på " En Riddares Historia" Riktigt bra film ;) Sen har man också varit lite duktig och tvättat idag :D

Av Malin - 26 juni 2010 11:09

       


 

Av Malin - 25 juni 2010 16:15

GLAD MIDSOMMAR!!!


Lite kul fakta ;)


Naturen får extra kraft under midsommaren. Förr brukade man besöka speciella källor vid den här tiden i södra Sverige. I norra Sverige besökte man källorna tidigare i juni (vid Trefaldighetsdagen). Man drack vattnet i källorna för att må bra och för att bli frisk om man var sjuk.

Midsommarnatten (natten mellan fredag och lördag) är en magisk tid. Älvorna dansade och trollen stod bakom träden. Man trodde att daggen kunde bota sjuka djur och människor. Därför sparade man lite dagg i en flaska. Daggen var också bra när man bakade bröd. Bröden och bullarna blev stora och goda av daggen, trodde man.



Flickorna plockade sju eller nio sorters vilda blommor på natten och la dem sedan under sin kudde innan de gick och la sig. Då skulle de drömma om den man de skulle gifta sig med. De var tvungna att vara tysta medan de plockade blommorna.


Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards