Alla inlägg under juni 2012

Av Malin - 30 juni 2012 22:15

Då var min jobblördag avklarad! Puh 2 jobbpass på samma dag gör en lite deggig i skallen ^^ Tur att jag fick använda mina bakkunskaper och göra lite kladdkaka deluxe på jobbet för en sockerkick! ;) Dock blev den inte alls lika bra som hemma! Snyft! men men den var ju iallafall god :) Får hoppas på att det går bättre att baka här hemma imorn när jag ska hitta på något skojsigt att bjuda min vän Marie på när hon kommer över :) Funderar på att tvinga min pappa att skjutsa ut mig till Marieberg en liten stund innan för att titta lite efter fler faskor till min kolsyremaskin plus att se om Mediamarkt har Zumba 2 till ett något snällare pris än cdon som kräver 399 kr för det!! Hmm tål att tänkas på!


Dagen har iallafall gått smidigt och fort :) Sånt tycker vi om! Nu har jag dessutom mindre jobb på helgjobbet sååå nu kanske jag kan ta mig ut och ha ett lite mer socialt liv i stadens nattliv!! Kan ju alltid hoppas ^^

Av Malin - 23 juni 2012 23:45

Den vanliga proceduren med jobb och zumba och sen blev det härligt grillat igen från gårdagen med Lena och Vea. Kunde också fika lite på eftermiddagen med hallonpaj och även tårta!! MUMS!


Jag och Lena hade tänkt dra ut och geocasha men vädret ville inte riktigt så vi hamnade framför super mario bros istället..nu i efterhand är jag dock osäker på om det verkligen blev sparat...hmm


 


Sen såg vi på " Panic Room" astråkig film..behöver man verkligen inte se..gjord av svensken Espinosa som också gjort "snabba cash"..


Senare på kvällen Blev det mer film i form av " 1000 words" helt okej film :)

Av Malin - 22 juni 2012 23:45

Startade dagen som vanligt med jobb, handlade lite och fick då beröm av mannen bakom för att jag är så duktig på att bära mycket samtidigt medan kassörskan sa att de har korgar ^^ Mycket lustigt! Väl hemma satte jag ihop en midsommartårta ( som jag för övrigt bestämt mig för att göra i affären..där av lite extra att bära) Den blev ritkigt bra måste jag säga! Aldrig gjort en ren jordgubbstårta innan men är mycket nöjd! Den lär vara dubbelt så god om jag bakar den helt själv..^^ Måste testa det någon gång!


Ja..vid 15 strömmade folk in och det blev fika på balkongen med jordgubbspaj och hallonpaj ( som Vea bakat) och sedan JORDGUBBSTÅRTA! Mums mums!! Alla drack och bubblade och lite senare när alla började att grilla så rymde jag och Lena iväg för lite geocashing!!


Efter all mat ^^ mums!! Så sjung vi glatt på balkongen med Lenas kortlek där en person ( eller i detta fallet jag och lena) sjunger en mening på en låt och sen ska resten fortsätta sjunga rätt text ^^ Mycket underhållande!

Sedan blev det såklart också singstar!! Hahahaa lite 80 tal, pop och disney!!


Mycket lyckad kväll med underbara vänner!!


 

Min tårta!!


 

Halva folket som mumsar grillat ^^


 

Jag, Covergirl för Peach melba!


 

Bea och hennes bror


 




















Oskar och Johan!


 

Coolingarna jag och Lena ^^


 

Försök till utomhusaktivitet! ( jag hörde att myggorna vann)

Av Malin - 21 juni 2012 22:45

Härlig dag idag som började med sovmorgon och sedan ett zumba pass :) Var lite högre tempo idag så var lite svårare men tiden gick otroligt snabbt och det var mycket roligare med lite fart ^^. Senare vid 12 cyklade jag ner på stan och hämtade min väska som jag beställt ( Sorry Lena kunde inte motstå ) , sen bar det iväg till min syster och hennes nya fina lägenhet för att mumsa födelsedagsfirande med smörgåstårta, Maräng/ Blåbär tårta samt lite kakor till det..dock var det ingen som rörde kakorna efter dem mastiga tårtbitarna :) Mums !!!


 

Den är en konst att skära upp första tårtbiten!



Min Mumsbit! ( ps jag blir gift)


 

Den mumsiga Marängtårtan som Marie ( min syster) bakat ^^ Som började likna mer ett lutande torn i slutet av fikat ..men mumsig var den!!


   

Kakorna som vi inte rörde ^^ Om jag räknar med de sirapskakor som jag fick med mig hem så kom jag hem med fler kakor än jag åkte iväg med..hur ofta händer det ^^


Lekte lite med min systers present ( trådlöst modem sak som man sätter i väggen) och hittade då att Rumble nu kommit till Android!! OCH att 100 floors nu har fler levlar!! Tjohej!!

Efter fikandet var jag tvungen att avlägsna mig för att åka iväg och jobba..Riktigt härlig dag och hoppas på en riktigt lbra dag imorn med massa mums och jordgubbar såklart! !! Men nu väntar sängen!

Av Malin - 20 juni 2012 14:30

Precis testat Zumba fitness på wii :D I like it!!



Det bästa är att jag kan träna precis när jag vill :) Istället för att behöva passa tider på gym..fungerar liksom inte med mina skumma arbetstider ^^ . Körde ett nybörjarpass ( 20 min) och blev ändå svettig och härlig ;) Ska bli roligt att lära sig stegen lite bättre också men men så länge man rör på sig!

Av Malin - 19 juni 2012 05:56


 



Brr känner lite som när man var liten och var tvungen att gå upp tidigt..ingen skön känsla direkt ^^ Vill bara krypa ner igen och sova! Klarade av gårdagens jobb iallafall var dock väldigt trött där efter kl 17 ( inte konstigt nör man går upp 5.30 ) men men var bara att bita ihop fram till 22. Idag slutar jag tidigare så kan sova lite längre inför morgondagen :) . Sen på torsdag har jag lyckats byta pass och får nu börja 15.30 TJOHO!! Jag får fira min systers föedelsedag trots allt!!Sen är det midsommar!! Mys!


Jag tycker dock att sommaren kan börja nu..känns som vi är i mars..

Av Malin - 17 juni 2012 23:45

Haft en riktigt trevlig helg som började med slappande på fredagskvällen.Sen på lördagen blev det grillning ute hos Bea ( på landet!) Fick några nya kompisar! På söndagen handlade jag lite och sen ägnade jag och brodern Filip resten av dagen åt att spela super Mario bros samt titta på Legally blonde ^^ . Testade också en ny maträtt ! Lagade fisk i ugn med ett recept jag hittade i Tastelines app :) Mycket gott!! Blev 2 matlådor också så jag är supernöjd!


Det var den svart/vita kossan som jag ropade på ^^ men jag fick hela gruppen



   

Hertigen bestämde sig för att komma han också ;) Nyfikna djur ;)

Av Malin - 15 juni 2012 22:30

Skolavslutning idag! Nu sommarlov!! Eller ja inte mycket till lov..jobbar hela sommaren men men får ju härligt med kosing efteråt. ^^ Smaskade på mumsig jordgubbstårta också ;)


Resten av dagen har jag mest bara tagit det lugnt och ja tiden har bara flugit iväg..vet inte riktigt hur..^^ Inte gjort mycket men städat lite iallafall , spelat lite Super Mario och sett på True Blood avsnitt. Alldeles nyss beställde jag också ÄNTLIGEN en kolsyremaskin från cdon!! Det blev en röd! Svart är så tråkigt..Beställde även zymba fitness till Wii!! Kände att det var dags att få lite variation i min träning då jag tröttnat lite på att bara springa..behöver något roligare som morot för att hålla igång med träningen och har hört att spelet ska vara grymt bra! Så hoppas på det bästa ^^




Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards