Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 31 december 2010 12:30

Jaha då drar sig detta år till ett slut..känns lite konstigt..men känns skönt att få "börja om" så att säga då jag tycker att 2010 var ettv riktigt dåligt år fullt med tråkigheter ( för både mig och kompisar) !


Har jag några revolutionerande nyårslöften?? Knappast men 2 löften iallafall :)


* Godis/ snacks/glass/ kakor/alkohol stopp i 3 månader. ( liten tävling mellan mig och Vea om vem som klarar det / eller klarar det längst. den som förlorar får storstäda vårt badrum!)


* Vara snällare mot Vea ( betyder inte att jag automatiskt förvandlas till någon som helst betjänt utan att jag ska försöka sluta med att provocera henne och faktiskt ge snälla kommentarer istället för gliringar..kom ihåg att jag ska FÖRSÖKA .


Det var det..tycker dessa två är utmaning nog ;) Känner iallafall att det skulle vara jätteskönt att bli av med snacks beroendet ( alltså viljan att alltid mumsa på något på kvällarna fast jag egentligen inte ens är sugen på något)


Nu tycker jag att någon kan inse att de behöver lite sällskap där hemma och adoptera en katt från vårt jourhem!! :)



Av Malin - 30 december 2010 17:00

Det är väldigt ofta som jag har klädångest.. egentligen är det ju ganska dumt att slösa bort en massa tid rotandes i garderoben efter något som man inte haft tidigare samma vecka..Jag erkänner att jag är helt omöjlig när det kommer till att välja kläder..det är därför jag älskar när jag redan har några hängandes på dörren som bara är att ta på sig.


Nog om det..Jag har till min sora stolthet faktiskt pluggat idag :) Har tittat på en teckenspråkssaga och tyckte jag förstod det mesta. Den här sagan hade också ljudspår så om det var något jag inte fick ihop kunde jag fuska lite ;). Så lärt mig lite nya tecken idag!


Nu ikväll kommer Lena och Mini över för att ha julklappbyte och umgås/ äta julbord :). Jag har redan planerat att tvinga dem att spela UNO. Har förresten bestämt att om jag och Vea får in en katt som ser ut som UNO så ska han få heta det..;)


Hur kan en katt se ut som UNO? Precis som du passar ihop med ditt namn!

Av Malin - 29 december 2010 23:48

Den här filmen ( som för övrigt min kompis Mini rekommenderade) var riktigt bra och om du har någon som helst filmsmak..så ska du se den!!


( Trailern gör dock inte filmen rättvisa)


Av Malin - 29 december 2010 23:45

Jag har kommit fram till att jag bara babblar på om allt jag gör om dagarna..astrist att läsa om egentligen..det roligaste är väl ändå att få läsa någons tankar? det är ju det som är själva idén med en dagbok..eller blogg som det nu heter. Det tråkiga är att allt det där spännande och intressanta som normalt sett infinner sig i en dagbok nästan aldrig kommer upp på ens blogg..vem man egentligen avskyr..vad man egentligen tycker och tänker om andra..Jag har nog förstört lite för mig själv genom att ha en blogg som alla vet är min..det jag skriver måste jag stå för..hmm en dagbok med regler..vem kom på den dumma idén egentligen?


Visst ibland kanske det är kul att veta vad ens kompisar gör på dagarna..Men det är ju det vi har facebook till! Så jag bara frågar mig själv och alla andra för den delen..Vad är poängen? Förutom att vi faktiskt slipper anstränga oss med att ringa eller sms:a kompisen utan kan istället besöka dennes facebook sida / blogg. Är det inte lite för lätt att hålla kontakten?


Jag erkänner..jag läser knappt andras bloggar..den kortfattade versionen finns ju ändå alltid på facebook ;)


Så varför bloggar jag? Jag har faktiskt inget bra svar på den frågan själv..det enda jag vet är att efter att ha haft flera bloggar som dog ut på grund av att jag slutade skriva i dem så bestämde jag att jag skulle återuppta min gamla blogg ( denna alltså) och faktiskt skriva minst ett inlägg om dagen! Och det löftet har jag hållit..varför..? Jag antar att jag är som alla andra och gillar att få uppmärksamhet..eller nåt i den stilen..

Av Malin - 29 december 2010 18:32

Handlat mat idag och ätit julbord ( lagad av Vea). Spelat Suikoden V och tagit det lugnt :). Är på ett hemskt inredningshumör vilket inte alls bådar gott för Vea då jag alltid drar in henne i dumma projekt, jag har också en vana att starta upp fler än jag avslutar..^^


Jag kräver förändring någonstans!!


Av Malin - 28 december 2010 18:00

Tjohej!! Fixat upp mina nya gardiner i sovrummet och det söta röda hjärtat har fått hedersplatsen i mitten ;) Den goda grytan från nyår är nu slut :( men imorn görs julmat! Tydligen har Vea inte tröttnat på det så hon tänker bestämt göra det imorn..jag tyckert vi kan göra pajerna :D


Jag längtar redan nu tills nyår!! Mums!!


Ikväll blir det att umgås med trion igen..!! Spela tjejmiddag och dricka glögg! Imorn blir mindre kul..men sen blir det kul igen!! :D

Av Malin - 27 december 2010 16:35

Vart på stan idag med Bea. Köpte glögg skedar tills de extra glögg glasen jag fick av Oskar och johan :D. Är helt sjukt trött..kan inte ha sovit så bra inatt..


Ikväll ska jag banne mig spela UNO dock!! :D Tycker Vea kan komma hem nu!!

Av Malin - 26 december 2010 23:52

Åkt runt i mellandagskaoset ute vid Marieberg idag med pappa och systern..folk kan inte köra! Hittade en Blu-ray spelare ^^. Behövde bara betala 80 kr själv tycker jag var väldigt lyckad affär ;) men som vanligt hade jag ångest efter köpet..en annan rolig grej är att jag tydligen gett Oscar en likadan ( tillsammans med andra personer) ^^ Hehe var lite roligt..;)


Nu på kvällen hade vi  3 rätters middag med nudelsoppa , kycklinggryta med ris och Tofu glass med blåbär och inlagda persikor :)  Efter den stora middagen var det julklappsbyte och jag fick 2 st te koppar och en UNO kortlek av Bea och Vea :D och 4 glögg koppar av Oskar och Johan :D Sen åt vi pepparkakaor och drack glögg / tittade på Inception på den nya tv:n. Verkligen en riktigt mumsig och väldigt lyckad Dag/ kväll!!


Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards