Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 31 mars 2010 20:15

Njuter av kvällens sista te och har till min glädje äntligen tagit mig tid att förnya  musiken i min mp3 ;) varit så jädra trött på den ett bra tag nu..men alltid lika svårt att byta ut den då man aldrig vet vad man är sugen på  när man väl lyssnar. Måste skaffa en med större minne..Någon som har några bra tips på bra musik att jobba till?


Jobbar imorn så då vill jag ju gärna ha musik i min mp3 så gäller att jag skyndar på om jag ska hinna klart innan jag måste sova..ska upp redan kl 5 imorn..dock så kommer jag att kunna ta en direktbuss till jobbet då ena bussen från Brickebacken börjar gå via sjukhuset imorn!! :D restiden går ner från 45 minuter till 15!! :D Kan inte bli bättre! Nu kan jag komma till jobbet tidigare än förr och därmed komma hem i trevlig tid även när jag har en av de jobbigare passen. Måste dock komma ihåg att kolla bussnummret imorn innan jag går på..de går ju med bara någon minut skillnad och blir inte så kul om jag råkar ta fel..Första gången man behöver tänka på det..

Av Malin - 31 mars 2010 18:45

Det finns så mycket snygga kläder!! skumt nog såg jag inte många av dem när jag väl var i affären men gissar på att många gömmer sig vid Generous avdelningen. Här är några plagg jag hittat i webb shopen som jag funderar på om jag ska köpa :). Så vad tycker ni? Ge mig era åsikter!


 Har dessutom  ångest över visa färgval..iallafall på de två första plaggen.Tryck på bilderna så kan ni byta färg ;) Några förslag?




Tunika - 99 kr


Lindex Shop Online - Tunika










Topp - 199 kr



Lindex Shop Online - Topp


















Svart Topp  - 249 kr

Lindex Shop Online - Topp




Åhhh jag vill ha!! Blir nog Lindex igen nästa vecka..Jag kan iallafall prova kläderna!!

Av Malin - 31 mars 2010 15:30






Like you


Look at me, see who I really am

Embrace me and drag me down

Let me feel what you feel

Scare me with words

Tie me up with fear

Force me to be like you

and all will become clear


/// 2/10 - 2009 Sindria



Dreams


A dream so vivid it's almost alive

The darkness of the night calls

The morning unwelcomed

This is my world


My thoughts, my fears

Everything hovers around me

The truth is uncovered

No mask to hide myself

To hide the real me

Life is empty and unsatisfying

My dreams is where I live

This is where I will die

Never alone, never afraid

Protected in another world



///21/10 - 2008 Sindria



  


Av Malin - 31 mars 2010 15:15

Nu vill jag inte lämna lägenheten något mer idag! Har sprungit fram och tillbaka till Universitetet och sen åkt buss tfram och tillbaka från stan för att gå på gruppträff på arbetsförmedlingen..som såklart inte alls var nödvändig..vi diskuterade olika sätt att söka jobb på..det var typ allt! Har sån fruktansvärd huvudvärk nu dessutom       ...tog en tablett innan jag åkte ner men det verkar inte ha hjälpt..suck..Koppen med te som jag har framför mig kanske hjälper mer ;) Gott är det iallafall!


Dem tog även upp hur viktigt det är att man söker helhjärtat och verkligen lägger ner tid på att söka jobb..Men  jag  som väldigt gärna vill komma in på tolkutbildningen har inte mycket annat i tankarna just nu..allt kretsar kring hur jag ökar mina chanser att bli antagen..har inte mycket energi kvar till att söka jobb om jag ska vara ärlig.


Såklart vill jag ha ett jobb! men jag vill så gärna plugga i höst och om jag skulle lyckas få ett jobb som jag trivs med vet jag inte om jag skulle klara att säga upp mig för att plugga..även om jag jättegärna vill plugga till teckenspråkstolk så är ju tanken på att få in stadigt med pengar varje månad väldigt lockande..Så det jag önskar just nu är att jag lyckas bli antagen till tolklinjen eller teckenspråkslinjen..:) annars får jag vänta i 1 år till..vet inte om varken jag eller min ekonomi klarar det..Snälla låt mig få bli antagen!! var länge sen jag brann så här mycket för något!

Av Malin - 31 mars 2010 10:15

Äntligen!! Känns så otroligt skönt att ha den gjord..gick helt okej faktiskt..finns en chans att jag klarat den :) fast kan lika gärna få U . Men men är nöjd för tillfället iallafall.  Lilla Vitesse sitter just nu i mitt knä och gratulerar mig på sitt eget lilla vis ^^ Hon är så söt! Skully och Kiara ligger på min säng..så gulligt att Kiara har fått blivit mamma..speciellt åt Skully som går efter henne som en svans.


På schemat är det nu "bara" arbetsförmedlingen kvar..ska dit till 13.15 idag och få en underskrift och förmodligen ska de prata en del..men efter det är jag fri resten av dagen!!Eller jag måste söka lite fler jobb så jag har något att skriva i mailet som jag ska skicka till min handläggare på arbetsförmedlingen..men har några som ligger och väntar på datorn så slipper iallafall sitta och leta.


Lite sugen på att gå i affärer idag  ^^ Även om jag redan slösat bort en massa pengar...Ska nog iallafall till statsbiblan och lämna tillbaka böckerna jag lånade inför tentan..så har jag det gjort ;) ..och kanske titta in lite i någon affär..skulle vilja gå in i Stadium och Blue di Blue..Vill verkligen ha ett par Jeggins! och nya skor..ahh kanske ska prata med pappa om att åka ut till Marieberg idag..hmm fast han jobbar ikväll..blir nog lite stressigt..och imorn jobbar jag ju..och på fredag är det egentligen lördag..förvirrande men sant..


Ska nog ringa honom och höra..Han kanske kan idag om han börjar någorlunda sent..jag lär ju vara klar på arbetsförmedlingen vid 14 senast..:) Nya skor här kommer jag!! Eller borde jag verkligen...

Av Malin - 30 mars 2010 21:30

Det här har nog inte varit en av de bästa dagarna. Varit frustrerad mesta delen av den faktiskt. Vikten har vägrats att röra på sig..den gick faktiskt upp från en dag till en annan men på grund av att jag har mens så kan jag inte riktigt lita på vågen just nu men känns ändå jäkligt trist när jag var så nära att komma under 69 strecket..Låg ju på 69,1 i söndags! men på måndagen var jag helt plötsligt uppe på 69,8...längtar tills nästa vecka...jag vill se ett positivt resultat!! Har ju varit riktigt duktig den senaste veckan och trodde verkligen att jag skulle få skriva in en viktminskning på viktklubben men men....får hoppas på nästa vecka helt enkelt..


En ljuspunkt i dagens trista mörker var nog kvällsmaten som var korvstroganoff och ris :D. Alltid mumsigt! Har lyckats plygga litegrann men  absolut inte tillräckligt..men orkar inte direkt bry mig..är bara så anti allt idag.


Ett plus är dock att Skully ätit mer ordentligt idag :) både frukost och middag..lyckades få fler kort på kissarna med! ;) Var roligare än att plugga!


Ska snart  se ett nytt avsnitt av Legend of the Seeker med Vea och dessutom få mumsa lite honungsmelon. Hoppas det gör mig på bättre humör...Längtar tills imorn efter tentan..även om det går dåligt har jag iallafall gjort den och kan koncentrera mig på det jag egentligen vill. Som att plugga inför teckenspråksantagningsdagen och dessutom skriva ansökningen som ska in senast den 15 april. Åhh jag vill så gärna bli antagen!

Av Malin - 30 mars 2010 18:15

Inte bästa taktiken för att klara tentan kanske men det vägrar ju att fastna! Orkar inte läsa allt om och om igen och ändå inte kunna ett skvatt! Varför ska jag tråka ut mig och förstöra en hel dag för en tentas skull..en tenta som jag inte ens behöver då jag hoppade av audionompogrammet! jädra csn! Vill kunna radera kurser..


Ja ja nu ska jag slita tänka på det och göra något kul :D Musiken som poppar i bakrunden är iallafall till någon hjälp ;) Har blivit lite förtjust i gammal musik som man lyssnade på i tonåren..helt sjukt..^^

Av Malin - 30 mars 2010 14:15


Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards