Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Att skapa ett välmående

Av Malin - 2 februari 2013 11:00

Jag har tänkt på en sak ganska länge. Många är dåliga på att unna sig själv något lite extra och jag är definitivt en av dem. Jag kanske unnar mig lite godis eller något extra gott till middag men när senast skämde jag bort mig själv på riktigt? Jag är helt enkelt för dumsnål. Nu har jag ju därimot lärt mig att maten är något att prioritera..man kan inte köpa allt som är billigt just för att det är billigt..man är värd att lägga pengar på. Längre än så har jag inte kommit men nu ska det banne mig bli ändring på det! 


Nästa vecka har jag inbokat 1 timmes massage ( av Mini)!! :D)  och veckan efter ska jag på relaxen med Mini :). Äntligen lite skämma bort sig tid när man är ledig och inte de vanliga rutinerna att städa eller fixa hemma eller göra något annat måste på sin lediga tid! Jag måste börja använda tiden bättre! Göra saker istället för att sitta hemma vid datorn..jag måste sluta vara så snål och bekväm och dra mig ut på äventyr!  Jag har en liten Joakim von anka på axeln som helst vill lägga pengar på hög och bara se dem växa, men någongång måste man börja leva också! Ska jag börja unna mig saker som inte bara handlar om vad jag stoppar i munnen. Jag var ju ganska duktig på det förra året vid 2 tillfällen iallafall så jag har blivit bättre. jag köpte en nintendo 3ds samt de kingdom hearts spel tillhörande det som jag velat ha hur länge som helst samt att jag skaffade mig en iphone :) Hehe sen får vi inte glömma den exklusiva julkalendern från bodyshop ;) Detta beteende måste få infinna sig ibland utan något dåligt samvete eller kval! Jag förtjänar att må bra och det gör alla ni andra också! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 10 augusti 2016 14:30

Det här hänt ganska mycket sen senast jag skrev. Jag är färdigutbildad medicinsk vårdadministratör och jag är friskförklarad från min ätstörning. När jag tänker tillbaka på det nu har jag svårt att leva mig in i hur jag kände och tyckte då. Jag mår m...

Av Malin - 19 april 2015 22:15

Mitt liv har kretsat kring viktminskning ändå sen jag var liten. Det har gått i perioder. Vissa perioder har jag ätit vad jag ville, vissa har jag hoppat på någon ny diet som står i löpsedlarna. Spännande kallade jag det. Jag provar bara metoden för ...

Av Malin - 9 maj 2013 15:00

Vill börja med att säga att jag fick godkänt på psykologitentan!! YES!! Nu är det bara en delkurs kvar och se är det slut! Hurray for me!    ok vidare till det essentiella!    Dag två på min härliga "ripped in 30 days" period :) Svettas som e...

Av Malin - 6 maj 2013 20:00

Klickade bestämt på köpknappen och hoppas snart få vara ägaren av Jillian Michaels collection träningsdvd! :D Väldigt motiverad att nu igen faktiskt ta tag i detta och svetta bort lite fettkilon ;) Byggt muskler 2 månader vilket resulterade i 2 kg ök...

Av Malin - 26 mars 2013 20:30

Äntligen lite medvind!! Fick veta hur det gick på min första hemtenta i sociologi idag och jag fick VG!! :D ahh så grymt lycklig! Detta behövdes verkligen efter allt slit med hemtenta 2..väldigt nervös över om jag kommer att få godkänt på den..men me...

Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards