Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin - 30 oktober 2012 17:17

Jag har från och med idag slutat på mitt städjobb! Äntligen!! Är så glad att jag faktiskt bara gjorde det..tänkt på det länge men inte sett det som något jag kan göra. Men nu gjorde jag det bara..helt hux flux! Jag har fått illbaka mitt liv! Finns så mycket jag kommer kunna göra nu! Plus att jag slipper jobba mer än 100 %, jag får vara ledig och faktiskt ta en paus och bara ha roligt. Man får inte bli för ha galen och bara tänka jo men det ger ju bra betalt..Pengar är inte allt!  Det är bättre om man har ett jobb man gillar än ett jobb man avskyr fast med högre lön. :) tycker iallafall jag! 


Men erkänner att jag har lite blandade känslor..kanske just för att det hela gick så fort..^^ Jag är verkligen en grubblare!

Av Malin - 29 oktober 2012 11:00

Ställde mig på vågen som gått helt åt rätt håll :) allt är troligtvis vatten men det känns ändå riktigt bra! tappat 1,8 kg på 1 vecka :D Tjohej detta går som en dans! Nästa invägning blir dock på torsdag då jag ska iväg på hälsoscanning igen ( mäta fettprocent, hur mkt muskler, vatten etc). Blir spännande! Då kan man passa på att sringa in på lindex pch kanske köpa sig något fint ^^. 


Tittade ut genom fönstret för en liten stund sen och mkt riktigt det snöade! haha mysigt..men hoppas att det slutar lagom tills jag ska cykla iväg..håret färgar fortfarande av sig i blöt tillstånd..;) 


Av Malin - 28 oktober 2012 21:15

Haft en riktigt härlig helg med mys med tjejerna igår framför " The possession" och mums mums att mumsa på. Idag blev det en tripp till pappsen och brodern ( Flippsen och flappsen) Blev bjuden på grillat och hade lyxen att ha flera mumsiga såser på tallriken med en riktig fetaost sallad! :D Söta pappa tyckte att lchf lät konstigt och utbrast förskräckt att jag inte får äta nånting. försökte förklara att den inte riktigt är så illa ^^ det verkade inte gå in riktigt då han kom in på julbordet. Fick äterigen förklara att jag får äta kött och fett..alltså väldigt mycket på julbordet :) Riktigt nöjd blev han sen när jag lovade att göra julköttbullar till julbordet. 


Har lyckats panta all pant som legat och snuskat sig på jobbet också! Blev lite nötter för återbäringen och resten ligger i säkert förvar ^^ hehe choklad! Blir nog en tripp till Öob innan jobbet imorn..går på ett 24 timmars pass..jaja lite ska man få kämpa! ;) 


Åhh imorn får jag officellt ställa mig på vågen och se vad som hänt ! Äntligen blivit av med den konstiga smaken i munnen. Känns bra! 





Av Malin - 28 oktober 2012 21:04


Blev introducerad till ny musik idag från min broders högtalare ^^ Finally something new to listen to!! 

Av Malin - 27 oktober 2012 08:15

Det här är nog den bästa "dieten"/ livstil jag någonsin provat! Mums vad gott man får äta! Känns så skönt att inte få ångest eller känna sig det minsta skyldig när man mumsar ost eller häller i grädde i maten :) Har haft lite omställningsbesvär i form av sötsug, väldigt konstig smak i munnen, enorm törst och lite huvudvärk. Men men inte alls lika kämpigt som at behöva gå hungrig mellan målen ;) 


Jag går på liberal LCHF ( högst 10 % är från kolhydrater) någon dag hamnade jag på 13 % men jag vet vad boven var..hehe mango raja! men så himmelsk god! Hoppas det finns någon med mer fett i..kommer nog att hamna under 5 % när jag släppt taget om iden att fett är farligt..haha har fortfarande kvar lite av det vilket gör att jag tar grädde med mindre fetthalt osv..vilket i sin tur betyder att kolhydraterna går upp..jaja sakta men säkert :) 


Har hittills provat:
Oopsies ( grymt goda)

2 minuters nötbröd ( mums)

kycklingsoppa
chilikorvsoppa ( hittade på receptet själv) 
tacopizza
tacopaj


Haha jag lever på ägg och fett  ^^ . Åhh jag hade introduktion på actic gym igår! Gick rätt bra. Gick lite, sprang lite, körde lite styrka efter en genomgång i hur maskinerna fungerade. Sen skulle jag ha pratat med instruktören efter min träning men han var försvunnen så efter lite letande gav jag upp och gick hem. Inte alls kul att träna själv måste jag säga...Deras tvapparater sitter så långt bort när man står på löpbandet så man ser ju knappt..grr fick stirra på displayen på maskinen och hur kul är det?  Vet inte riktigt hur jag ska göra...


Av Malin - 26 oktober 2012 10:30

Tacopaj!!


  

Ingredienser

500 g nötfärs (eller annan färs)
4 ägg
100 g cream cheese
4 dl riven ost
2 dl créme fraiche
1 dl grädde
10 st coctail tomater
tacokrydda
1 msk fiberhusk

Gör såhär

• Sätt unen på 225 grader.
• Smörj en pajform med lite smör.
• Vispa ihop ägg men cream cheese, 1 dl av den rivna osten, fiberhusk och 0,5 dl av grädden.
• Häll över i pajform och grädda 15 till 20 minuter i ugn.
• Stek färsen med tacokryddan under tiden.
• Tag ut pajbotten och låt svalna i några minuter.
• Blanda créme fraiche med 0,5 dl grädde.
• Häll färsen på pajbotten och bred över créme fraiche-röran.
• Halvera tomaterna och lägg dem på pajen. Strö över resten av osten.
• Ställ in i ugnen i 15 till 20 minuter.



Mums!! pajdegen står i ugnen nu..ahh hungrig!! blir så när man måste gå upp kl 6.00 och sen ska iväg och provträna kl 13..får man ändra lite på mattiderna ;) Åhh äntligen helg..och lön! Så skönt! efter mitt träningspass så går jag inte ut igen! Alldeles för kallt..skulle vilja baka något..hmm behöver sötrin..finns det härnere i affären tro? 

Av Malin - 25 oktober 2012 14:38

Testade en ny rätt idag! LCHF style of course ;) 

 

Kycklingsoppa

 

 

 

 


En god och gräddig kycklingsoppa med massor av hälsosamma ingredienser. Snabbt och enkelt att tillaga.

Tid: under 30 minuter
4 portioner

Ingredienser
2 vitlöksklyftor
1 msk ingefära
2 msk smör att steka i
5 dl kokosmjölk

5 dl vispgrädde ( jag använde milda mat extra) 

2 msk kycklingfond

600 g kycklingfilé


Gör såhär

• Hacka vitlök och fräs med smör tillsammans med ingefära.
• Häll på kokosmjölk, grädde och fond. Låt koka upp.
• Skär kycklingen i små bitar och lägg ner i soppan. Koka upp soppan och låt sjuda på svag värme i ca 10 minuter.
• Smaka av med lite limesaft.

Av Malin - 25 oktober 2012 07:48

Jag är hungrig!! suck sitter och väntar på att mina bröd ska bli klara i ugnen ^^ . Bara 15 minuter till...har man frukost på jobbet imorn också..strålande!! Vaknade 6.58 imorse..haha uppe med tuppen men men ska ändå upp kl 6.00 imorn så lika bra att vara inställd på tidig morgon redan nu. 


Imorgon ska jag dessutom på introduktion på actic gym ^^ ska bli spännande! Ska träna idag med..hoppas på lite sol så man får lust med en springtur..Kan ju hoppas iallafall!



Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards