Alla inlägg under maj 2010

Av Malin - 31 maj 2010 21:00

Lyckades få med pappa på en tur på Marieberg idag :D Låt mig bara säga att det är rena djungeln när det gäller att få tag i en passande dator...men Vea hittade en Hp dator som hon blev lite förtjust i..dock vill hon titta lite mer..Alla billiga datorer på mediamarkt är slutsålda så hon hoppas på att de snart tar in nya igen..


Det hon däremot köpte idag var ett bord i trä till balkongen :D Hon skulle ha köpt 2 stolar också men de var tyvärr slut ( inte konstigt då Ikea hade inte mindre än 6 st som skyltexemplar..) Så får åka dit i slutet av veckan igen och se om de fått in fler.Passade även på att äta korv när vi var där :)


På Mediamarkt köpte jag "True Blood " säsong 1 för 229 kr  :D Vill också tipsa om att de säljer andra serier till billiga priser! T ex Supernatural ;) Vea köpte även en ny router, True blood och Fruit basket box ( 99 kr!!) De hade även "DN Angel" och "School rumble" serie boxar för 99 kr / st. Varför har jag dem redan för!?


Väl hemma så har Vea fått sätta ihop det nya bordet och elgrillen som vi köpte på Rusta :D Så ikväll blir det grillad korv :D mums!

Av Malin - 31 maj 2010 11:00

Trevlig morgon!! :D Hoppas nu bara att pappa går med på att åka ut till marieberg igen ^^ . Vea och jag vill titta på datorer / tvättmaskin och detta är hennes sista lediga dag för veckan ..tror jag iallafall..


Andra planer för idag är nog att kanske läsa klart Harry potter boken som jag inte rört på flera dagar / ta en skön promenad i det härliga vädret :D Nu när Vean är hemma kanske jag borde passa på att se på Glee avsnitten med henne...hatar att se sånt själv..slutar bara med att jag hoppar fram i avsnitten ..Har fått Lena syndrom!!


åhh måste bara kommentera på Eurovision eftersom jag inte gjort det! Det var det sämsta hittills!!..visste inte ens att det kunde bli dåligare men poäng till Europa ni bevisade motsatsen!


Något trevligare är min vikt imorse :) Jag kan inte direkt säga att jag gjort något för att påverka min vikt positivt denna vecka  ( förutom att ta mina fettabsorberande piller)  dock hade jag röda veckan under förra vägning vilket förmodligen ökade min vikt en del ..


vikt idag:  66,6 kg

vikt förra veckan : 68 kg

Av Malin - 30 maj 2010 21:33

 

Av Malin - 30 maj 2010 18:45

Var i Nora idag då vi skulle ha en överaskningsfest för Veas pappa som fyllde 60 år i tisdags idag. Det hela gick enligt planerna och blev en succe :D Då Vea och henne familj var iväg och fixade blommer / besökte kyrkogården så fixade jag och Marie ( med Tindra) iordning . Först åkte vi och hämtade de två tårtorna som Vea beställt En stor smörgåstårta 18-20 pers och en Frukttårta för lika många till. Gubbarna från hans jobb kom innan de var tillbaka och alla stod glatt i hallen och skrek Grattis när Sven öppnade dörren.

Nästan allt gick åt! Smörgåstårtan var riktigt god och Veas muffins med choklad i var inte fel dem heller..:D


Min nya kamera fick följa med och har ny lekt med diverse funktioner ^¨ ska bli kul att titta på bilderna sen!Och till mariesa förtjusning lyckades jag få ett par bra bilder på Tindra där hon faktiskt tittar in i kameran!


Nu ska jag avnjuta en kopp te på balkongen i detta härliga väder och senare ikväll blir det att se säsongsavslutningen av " Legend of the seeker". Blir förmodligen till att se om sista avsnittet av "Big Bang Theory" också då Vea inte sett det än..


( Jag vill bara upplysa om att jag nu efter mycket övning lärt mig hur man ska poppa popcorn i Veas micro utan att bränna dem!..ville bara berätta det ;) )

Av Malin - 29 maj 2010 16:00

Tack för igår!! :D Mycket trevligt och mycker bra filmval om jag får säga det själv ;) ( Disneys Famlijen Robinsson  och Skattkammarplaneten)


Nu har jag bytt hårddisken mot en ny :) Har lärt mig lite nytt om att hantera hårddiskar men det jag främst lärt mig är : formatera inte WD 1 T hårddisken, då slutar den fungera!! ( stackars pappa fick skjutsa iväg Filip nu efter att de släppt av mig då hans inte heller funkade..)


jag såg faktiskt dig i butiken Vea ^^ men du såg så upptagen ut då du pratade i telefon så jag ville inte störa...på tal om det så har pappa kommit på något väldigt dumt..han tycker att jag älgar iväg och bara försvinner i affärer ( Mediamarkt, gällande de senaste dagarna) så nu har han börjar kalla mig för det störande ökennamnet "älgen" . Han har ingen logik alls den där struten! ^^


Nu är jag iallafall hemma igen med vetskapen om att Bea kommer köpa med melon tills ikväll ( Var så otroligt gott igår! Det tackar jag för My!)  och sen har jag även köpt  popcorn och en cola light :) Vi tänkte se Eurovision song contest ( speciellt nu när Sverige inte är med!! :D jag slipper skämmas!!)


"Manboy, Manboy, you can call me Manboy"



Av Malin - 28 maj 2010 16:45

Idag var Vea väldigt lycklig! Inte nog med att hon inte började förrän kl 12.45 . Hon fick dessutom skjuts av mig och pappa då vi också skulle till Mekiamarkt..dock i andra ärenden ^^.


Tittade också in på elgiganten..de hade lite kul också ^^ . De hade billigare kamera väskor!! mummel jag som redan köpt på mediamarkt..köpte dock en box med 3 filmer med John Travolta för 10 kr :D Riktigt nice!


PÅ Mediamarkt köpte jag kamera väska, Avatar och harry potter 1-5 filmbox då Vea ville ha den..Hon har dessutom hittat en tvättmaskin nu som är AAA klass :D Hoppas hon bestämmer sig för att köpa den..:) Skulle vara så skönt!


Efteråt åkte jag och pappa till Ikea där jag gick på toa ( wow intressant!) och sen åt vi där :DF de hade kyckling med pommes och bea sås för 35 kr! + 8 kr för dricka. Dagen blir bara bättre!


En mindre rolig sak är att jag nu för andra gången försöker formatera den nya hårddisken jag köpte igår då jag fick meddelandet imorse att det förra försöket misslyckats ( lät datorn stå på under natten då formateringen såg ut att behöva ta upp till 10 timmar)..nu hoppas jag att det funkar denna gång..annars måste jag byta den..går inte att använda en hårddisk som inte formaterats helt..störigt som tusan..Inge kul att vänta heller..Snälla funka som du ska!


Sist men inte minst drog vi till skopunkten ( hittade ingenting) och sedan willys..köpte lite popcorn till ikväll samt lite mumsig frukt att knappra på om dagarna och sen har jag  ju två cider flaskor sen festen som jag tänkte bjuda på :D Dock får vi se om Vea kommer att närvara något ikväll när hon kommer hem ^^ .

Av Malin - 27 maj 2010 20:08

   

12 Mp Kamera med 3x optisk zoom, 2,4 LCD monitor





1 T Hårddisk

Av Malin - 27 maj 2010 20:00

Var på Mediamrkt idag med pappsen och min bror Filip. Tyvärr fick vi inte tag i någon vagn men lyckades få tag på två korgar och en påse att bära runt allting i. Direkt när vi kom in i butiken sprang vi på Vea som gav oss två stycken av de hårddiskar som kostade 399 kr ( de sista) .


Pappa trodde roligt nog att vi planerat det här och att jag bestämt träff med Vea så att hon kunde ge oss dem. men det roliga är att vi bara hade så jädra tur! Hon var på väg tillbaka med dem från kassan då någon tagit flera stycken och man bara fick köpa 1 av varje kampanjvara :D Så jag och Filip fick dem levererade i handen tillsammans med kaffekbryggare och vattenkokare :) Strålande!! Vilket var en himla tur då de annars var helt slut ( hårddiskarna menar jag)


Träffade även på Kim och Felipe :D Alltid kul att känna personalen ^^ . Dessutom sprang jag på Malin Hagelfalk ..Fasiken rekord! Har nog aldrig sprungit på så många personer somn jag känner  i en och samma butik!


Ska dit imorgon igen..Kom fram till att eftersom vi köpte så himla mycket " små saker" idag så orkade man inte med att titta på allt..så imorn ska jag springa runt och titta på lite större saker typ datorer..inte direkt några planer på att köpa en men kul att titta! :) även kolla in vilka dvd filmer de har :) Nu när jag köpt det som var viktigast kan jag bara strutta runt i affären och njuta :D



Dagens inköp:


Kamera ( 12 Mp) : 999 kr
Vattenkokare ( 1,7 L) : 29 kr
Kaffebryggare: 29 kr
Hårfön : 49 kr
2 Brödrost ( 2 st bröd) : 29 kr ( Mini ville att jag skulle köpa en åt henne..dock fick pappa betala för den i kassan ^^)
Hårddisk (1 T) : 399 kr

Dataskärm : 555 kr ( Vea ville ha en så hon praktiskt  taget kastade en på mig och sa köp den här!)



har lekt lite med min nya kamera och jag börjar gilla den..jag och nya saker är alltid lite oense i början ^^ synd att den inte var rosa som det såg ut på förpackningen..jaja röd funkar det med :)

Nu ska jag spendera resten av kvällen med att formatera den nya hårddisken och sedan tvätta kl 22..helst ska jag även lyckats hitta något att äta innna dess...

Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards