Alla inlägg under februari 2011

Av Malin - 28 februari 2011 21:28

Av Malin - 28 februari 2011 17:21

Varför känns mitt huvud konstigt? Inte snällt alls..

Jag sov till 11 idag efter att ha gått upp vid 7, ätit och sedan stått och glott på Vea när hon motvilligt gick ut genom ytterdörren..här är man lättroad..Var så skönt att få sova! Känns lite konstigt att vara så trött nu efter att ha varit helt galet pigg lördagen / söndagen utan mycket sömn vill jag också tillägga.


Men hela dagen är iallafall inte bortkastad..har gjort svenskan och avläst en bra bit på Emil i Lönnerga :) Bara havla videon kvar! Sen kan jag känna mig nöjd!


Vart gömde sig chokladen nu då?

Av Malin - 27 februari 2011 14:15


Så grymt bra låt!!



Av Malin - 26 februari 2011 18:37

Woho klädångesten inför ikväll var inte lika påfrestande som den vanligtvis är :) Kanske börjar jag bli mer mogen? Heheh nja inte så troligt..Så för en gångs skull är jag faktiskt klar i god tid :) Lite med hjälp av Bea som köpte det jag behövde från affären på väg hit. Det tackar jag för!


Nu ska jag mumsa lite av pajen jag gjorde tidigare idag och sen påbörja festandet ;) och sen tänker jag lägga beslag på chipsen under tiden som alla andra gottar sig i alla dem bakverk som jag gjort under veckan :) 

Av Malin - 26 februari 2011 14:45

 


Tacopaj!!


Pajdeg:
( utan förgräddning)


4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

50 gr smör

1,5 dl mjölk


Fyllning:


ca 500 gr köttfärs

1 påse tacokrydda

3 ägg

2,5 dl grädde

salt

lite chili krydda


I mitten av ugnen ,175 grader i 30 minuter


Var god :D men hade nog velat ha i lite mer krydda..alternativt ha creme fraishe paprika och chili! Det hade nog varit riktigt gott!


Mat
Av Malin - 26 februari 2011 12:00

Aww stackars pojkar! Jag kan krama om er så mår ni nog bättre! ;)


Av Malin - 25 februari 2011 21:22

       


    Kyckling i ugn med sambal oelek


Receptet hittar ni här.


Riktigt gott och väldigt enkelt!!

Mat
Av Malin - 25 februari 2011 18:44

Varit på stan idag med Lotta och ätit asiatisk buffe på Shang Hai! :) Var ett bra tag sen man åt där ;). Sen skuttade vi runt lite på stan..mitt Idkort har tydligen gått ut..fick jag veta på systemmet..grr och jag måste ta med mig pappa för att få ett nytt!! grr!! Det gamla går inte att använda..Störigt! Sån ångest..ska jag skaffa internationellt ID kort eller pass? De kostar lika mycket..


För övrigt väldigt kul att träffa Lottisen :) Synd att hon jobbar så opraktiska tider. Tvingade på henne lite bakelser iallafall^^.


Nu håller jag på att laga en ny maträtt..är livrädd!! Ahh så mycket som kan gå fel! Sen blir det att se de två sista avsnitten av Kurosagi och dricka Coca Cola :D

Presentation


" Fairytales are more than true: not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten."

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards